Wszystko na temat Biznesplanu

Plan marketingowy

W swoim biznesplanie zaprezentuj sposób którym chcesz dotrzeć do Twojego klienta. Czy będzie to zamieszczenie ogłoszeń w prasie lub Internecie albo może postaranie się o adresy e-mailowe Twoich klientów czy ich numery telefonów. Wszystkie te działania opisz w postaci planu medialnego. Zamieść w nim informacje dotyczące w jakim czasie powinno nastąpić konkretne działanie, wyjaśnij w nim jak chcesz sprzedać swoje usługi i w jaki sposób przekonasz potencjalnych klientów, że warto jest zaopatrywać się w Twoje produkty i korzystać z Twoich usług. Opisz jakie metody dotarcia do swoich beneficjentów zastosujesz i jakie są koszty z tym związane.

Ujęcie w ramach biznesplanu dopracowanego planu marketingowego po pierwsze - pozwoli Tobie oraz Twoim współpracownikom dokonać wstępnej selekcji spośród różnych wariantów rozwoju biznesu i wybrać najbardziej efektywne strategie, które zagwarantują sukces przedsięwzięcia. Po drugie – pozwoli Ci przekonać czytelników biznesplanu że Ty i Twój zespół posiadacie odpowiednie kompetencje niezbędne do prowadzenia działalności na rynku.

Należy pamiętać o tym, że Plan marketingowy powinien mieć charakter dynamiczny. Trzeba stale kontrolować postępy w rozwoju swojego projektu i odpowiednio go modyfikować, tak aby zawsze uwzględniał nowe (często zmieniające się) okoliczności.